Bol.com

Bol.com

Bol.com pakketjes

Bol.com is de winkel van ons allemaal. Dat behoeft geen verdere uitleg. Meer dan tien miljoen klanten kunnen bij deze webshop kiezen uit ruim 20 miljoen artikelen. Het bedrijf biedt consumenten het grootste assortiment in een aanzienlijk aantal winkelcategorieën. Zoals boeken en e-books, muziek, films, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Daarmee is het al jaren een van de populairste winkels van Nederland en België.

Bol.com ging ruim 20 jaar geleden (in maart 1999) van start, precies in de periode dat het internet door een groot publiek omarmd werd. De winkel biedt naast shopgemak, een enorm assortiment en service ook inspiratie en voordeel. De ambitie van bol.com is dan ook om een winkel te zijn die overal direct en makkelijk toegankelijk is. En een plek waar klanten zonder zorgen winkelen. De vele publieks- en vakprijzen en de populariteit op social media bewijzen dat consumenten die ambitie waarderen. Sinds 2012 zijn alle aandelen in handen van Ahold Delhaize.

Assortiment

Naast het verkopen van het eigen assortiment breiden particulieren het assortiment verder uit door tweedehands boeken, dvd’s, cd’s, Blu-rays en vinyl aan te bieden. En sinds 2011 heeft bol.com zijn winkels ook opengesteld voor het assortiment van andere winkeliers. Inmiddels zijn er al meer dan 20.000 winkeliers (met en zonder webwinkel) die via bol.com hun artikelen aan een groot publiek aanbieden, waaronder ruim 2.000 Belgische.

Op het moderne en innovatieve hoofdkantoor in Utrecht werken circa 1.900 experts die allemaal op een unieke bijdrage leveren om de retail te veranderen en het dagelijks leven makkelijker te maken. Elke verdieping heeft een eigen thema en behalve een open werksfeer biedt het bedrijf je allerlei handige extraatjes: zoals je boodschappen online bestellen en in je auto afleveren, een gym, massagestoelen, een tuin met wandelpaden en natuurlijk gezellige borrels. Op het ‘pakjeshuis’ oftewel het fulfilment center in Waalwijk werken dagelijks ook nog eens honderden mensen.

Cultuur

De cultuur bij bol.com is informeel, nuchter en pionierend. Er wordt veel samengewerkt op basis van gelijkwaardigheid. De traditionele matrixstructuur verdwijnt steeds meer naar de achtergrond ten faveure van zelfsturende teams waarin collega’s elkaar en de organisatie voortdurend gezamenlijk willen verbeteren. Als nieuwe medewerker begin je met een ‘blauwe landing’. Dat is een drie maanden durend inwerkprogramma om alle ins en outs van het bedrijf te leren kennen.

2023 Copyright - People Select