https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/bel-nederland/senior-brand-manager-bel/
People Select
Vacature ingevuld

(Senior) Brand Manager

5+ jaar
Schoonrewoerd | 10 mei

Functieomschrijving

Als (Senior) Brand Manager ben je volledig verantwoordelijk voor het assortiment van La Vache qui Rit en BabyBel in de Nederlandse markt. Gevestigde merken met een uitstekende brand awareness. Jij zorgt ervoor dat de global activatiestrategieën voor deze merken vertaald worden in lokaal toegespitste marketingplannen die aanslaan bij Nederlandse consumenten en voor de gewenste groei zorgen. Jij haalt duidelijk meetbare resultaten uit initiatieven, werkt nauw samen met reclame- en mediabureaus en zet Nederlandse social influencers in voor het online vergroten van de bekendheid. Daarbij ligt extra focus op de aanzienlijke kansen in non-food retail. Bel Nederland zoekt een Brand Manager met een trackrecord in merken bouwen en data gedreven marketing. De (Senior) Brand Manager geeft leiding aan een stagiair(e) en werkt veel samen met Sales en Category Management.

 

De organisatie biedt

  • Volledige merkverantwoordelijkheid voor twee bekende A-merken
  • Een data-gedreven marketingrol met P&L-verantwoordelijkheid
  • Het ontwikkelen en uitvoeren van lokale marketingplannen op basis van de global strategy
  • Een compact en hecht team dat veel samenwerkt in multidisciplinaire projectteams
  • Een rol bij een groeiende speler met veel aandacht voor duurzaam en verantwoorde voeding
  • (Internationale) doorgroeimogelijkheden

 

Kandidatenprofiel

  • Minimaal 5 jaar brandmanagement-ervaring voor een A-merk in FMCG
  • Kennis van supermarkten/retail is een must, ervaring in food is een plus
  • Aantoonbaar succesvol in online marketing, ervaring in samenwerking met externe bureaus
  • Uitstekend gevoel voor data-gedreven marketing, analytisch, cijfermatig inzicht
  • Communicatief sterk, zelfstandig, eigenaarschap
  • Goede kennis Nederlands en Engels, Frans is een pre

 

Competenties

  • Plannen en organiseren, projectmanagement, voortgangsbewaking
  • Stakeholdermanagement en samenwerking om de efficiëntie te verhogen
  • Ondernemerschap en commercieel denken
  • Innovatie en creativiteit
  • Overtuigingskracht, enthousiasme en daadkracht

Over de organisatie

Met vijf gevestigde merken in de markt heeft Bel Nederland al jaren een stevige positie in merkkaas en het gezonde snacksegment. Iedereen kent wel de kazen van La Vache qui Rit, BabyBel, Boursin, Leerdammer en Port Salut. De organisatie wil samen met producenten, retailers, experts en consumenten vanuit een positief businessmodel actief bij te dragen aan de ontwikkeling van duurzame voeding. Het  team bestaat uit ongeveer 15 personen.

Lees meer over Bel Nederland 

“De (Senior) Brand Manager is merkeigenaar in de breedste zin van het woord; van het ontwikkelen en opvolgen van marketingplannen tot het opzetten en uitvoeren van geïntegreerde communicatie in nauwe samenwerking met je lokale en globale collega’s.”
Gerhard van Nieuwenhoven
Group Brand Manager

Meer informatie? Vragen? Neem contact op.

© 2020 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04