Group Key Account Manager Retail
Functiebeschrijving
Als Group Key Account Manager Retail investeer jij in verdere groei en het intensiveren van de relatie met Albert Heijn, Jumbo en Action. Deze accounts zijn goed voor twee derde van de totale retailomzet. Bel heeft zich de laatste jaren in razend tempo ontwikkeld tot category captain en die positie benut jij maximaal om verder te bouwen aan de business. Daarnaast geef jij leiding aan een Account Manager en de support van Sales Assistent, die je onder je hoede neemt en coacht en met wie je jouw kennis en ervaring deelt. Jij kent de actuele marktontwikkelingen en trends en ontwikkelt nieuwe concepten voor de verschillende merken. Door de indrukwekkende groei van 15 procent de laatste 2 jaar, zit Bel Nederland in de top 3 van groeimarkten van de Bel Groep. Aan jou de taak om die double digit groei vast te houden. Het ontwikkelen van het plant based portfolio is daarbij een van de focuspunten de komende periode. Bel Nederland zoekt een Group Key Account Manager Retail, die een gewaardeerde, betrouwbare en no-nonsense adviseur is voor de belangrijkste accounts en die de huidige categoriegroei weet door te zetten. Voor Albert Heijn werk jij bovendien als strategisch partner mee aan het ontwikkelen van nieuwe concepten. Jij hebt ruime ervaring met onderhandelingen op hoofdkantoorniveau en bent sterk in het maken van klantgerichte accountplannen
De organisatie biedt
- Een zelfstandige, leidinggevende salesrol met verantwoordelijkheid voor de belangrijkste accounts
- Het doorontwikkelen van de business en salesstrategie vanuit een category captain positie
- Een compact en hecht team dat veel samenwerkt in multidisciplinaire projectteams
- Een rol bij een snelgroeiende speler met veel aandacht voor duurzame en verantwoorde voeding
- Flexibele thuiswerkmogelijkheden
Kandidatenprofiel
- Minimaal 5 jaar relevante, (internationale) saleservaring in FMCG, waarvan minstens 3 op hoofdkantoorniveau
- Expertise in retail
- Uitstekende onderhandelings- en analytische vaardigheden
- Commercieel, ondernemend, resultaatgericht, P&L gedreven, strategisch
- Communicatief sterk, relatiebouwer, zelfstandig, energiek, eigenaarschap
- Goede kennis Nederlands en Engels
Competenties
- Leidinggeven en coachen
- Ondernemerschap en commercieel denken
- Eigenaarschap
- Netwerken en relaties bouwen
- Resultaat- en kwaliteitsgerichtheid
Over de organisatie
Met vier gevestigde merken in de markt heeft Bel Nederland al jaren een stevige positie in merkkaas en het gezonde snacksegment. Iedereen kent wel de kazen van La Vache qui Rit, BabyBel, Boursin en Port Salut. De organisatie wil samen met producenten, retailers, experts en consumenten vanuit een positief businessmodel actief bij te dragen aan de ontwikkeling van duurzame voeding. Het commerciƫle team bestaat uit ongeveer 25 personen.