https://peopleselect.nl/opdrachtgevers/bel-nederland/
People Select

Bel Nederland

Met vijf gevestigde merken in de markt heeft Bel Nederland al jaren een stevige positie in merkkaas en het (verantwoorde) snacksegment. Iedereen kent wel de kazen van La Vache qui Rit, BabyBel, Boursin, Leerdammer en Port Salut. Met de nieuwe corporate identiteit ‘For all. For good.” draagt Bel Nederland de duurzame missie van de organisatie tegenwoordig actief uit in een vernieuwd logo én gaan ze dit ook doen in alle merken. De organisatie wil uitblinken in het produceren van gezonde en verantwoorde voeding. Dit doen ze door samen met producenten, retailers, experts en consumenten vanuit een positief businessmodel actief bij te dragen aan de ontwikkeling van duurzame voeding.

Het Franse familiebedrijf Bel Group bestaat al meer dan honderdvijftig jaar en is een wereldwijde marktleider in merkkazen. Daarnaast is het een grote speler in de gezonde snack markt en individuele porties, een groeimarkt waar nog allerlei kansen liggen voor verdere ontwikkeling en innovaties. De oorsprong van het bedrijf ligt in 1865 waar Jules Bel een rijpings- en handelsbedrijf in kaas startte in de Franse Jura. Zijn zoon Léon nam het stokje van hem over. Hij vroeg in 1921 een trademark aan voor La Vache qui Rit en schakelde een befaamde dierenillustrator in om de inmiddels wereldberoemde rode koe voor de verpakking te ontwerpen. De koe zou vanaf dat moment een belangrijke rol spelen in vele humoristische en eigenzinnige marketingcampagnes voor het merk en iconische waarde krijgen.

Met circa 13.000 medewerkers in ruim 30 landen en verkochte producten in meer dan 130 landen wereldwijd is de Bel Group een betrouwbare en professionele zakenpartner die staat voor kwaliteit, veiligheid, innovatie, sterke merken en sociaal ondernemerschap. Internationaal voert het bedrijf naast de grote, global brands La Vache qui Rit, Kiri, Leerdammer, Boursin en BabyBel ook zo’n 25 lokale merken, waarmee ze jaarlijks meer dan 400 miljoen consumenten bereiken. Naast zuivel is de organisatie inmiddels ook breder actief met producten als Cheez Dippers en de fruit- en zuivelproducten van GoGo squeez, Materne, Mont Blanc en Pom’Potes.

De Bel Group wil met hun aangepaste positionering de komende jaren hun marktpositie in verantwoorde zuivel en de plantaardige snackmarkt verder verstevigen en ziet daarvoor groeikansen in non-food retail en foodservice. Duurzaamheid is daarbij iets vanzelfsprekends. Ze streven naar het minimaliseren van hun ecologische voetafdruk, verbeteren continu de voedingswaarde van hun producten en organiseren activiteiten voor allerlei goede doelen. De organisatie wil vriendelijk zijn voor het milieu, hun omgeving, hun partners en de consument.

Het Nederlandse hoofdkantoor van Bel staat in Schoonrewoerd, met behalve de commerciële afdelingen en een productiefaciliteit ook een innovatiecentrum. Verder zijn er kaasfabrieken in Dalfsen en Wageningen. Het commerciële team bestaat uit ongeveer 15 personen. Er wordt in hechte, goede sfeer samengewerkt om de wereldwijde strategie en koers succesvol te maken op de lokale markt. Hun kernwaarden zijn: durf, inzet en zorg. Voor medewerkers is er een uitgebreid trainingsaanbod zodat zij individueel een collectief kunnen groeien.

© 2020 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04