Alpine Hearing wil wereldwijd hét A-merk in gehoorbescherming worden. De organisatie groeit hard, zeker sinds investeerder Vendis Capital in 2018 een meerderheidsbelang kreeg en merken als Thunder Plugs (Nederland) en Acoufun (Frankrijk) aan het portfolio werden toegevoegd. Ook wereldwijde partnerships met de Formule 1, samenwerking met Hans Anders in de Benelux en een substantiële aanwezigheid in de USA hebben daaraan een flinke impuls gegeven. En de lijst met klanten en partners groeit aan de lopende band. In Nederland zijn ze al marktleider. Het doel is nu om ook in landen als Duitsland, de UK, Frankrijk en de USA verder te groeien.
De oordoppen worden verkocht in meer dan 64 landen. Ze zijn te vinden bij retailers Ahold, A.S. Watson, Budni), in online shops (Amazon, Bol) maar worden ook aangeboden op meer dan 350 festivals. En op een breed scala aan evenementen – inclusief de Formule 1, MotoGP, 24h le Mans – en via distributeurs. Het assortiment omvat zowel op maat gemaakte oordoppen voor professionals en frequente gebruikers, tot universele gehoorbeschermers voor incidenteel gebruik. Voor elke toepassing is er een filter die zorgt voor optimale bescherming, want een festivalganger wil vooral minder decibel horen, terwijl een watersporter bescherming zoekt tegen water, wind en kou. Ook mensen met concentratieproblemen of overprikkeling kunnen baat hebben bij de juiste oordoppen.
Dankzij onderscheidend design en materiaal komen Alpine’s gehoorbeschermers in meerdere landen als beste uit tests. Het comfort en de demping zijn ongeëvenaard door speciaal ontwikkeld materiaal en filters. En alle producten zijn in Nederland bedacht, ontworpen en geproduceerd. Dutch design waar ze trots op zijn.
In het open en moderne hoofdkantoor in Soesterberg heerst een scale-up, energieke vibe en wordt open en informeel samengewerkt. De 35 medewerkers zijn gedreven om het allerbeste in gehoorbescherming te bieden, zodat mensen hun leven lang kunnen blijven genieten van geluid.