Aldipress

Aldipress

Aldipress zorgt ervoor dat elk blad op het juiste moment in de juiste winkel ligt. Van tijdschriften tot strips en van romans tot puzzelboekjes. Voor uitgevers en retailers zijn zij al ruim 50 jaar een invloedrijke liaison. Het bedrijf is inmiddels verantwoordelijk voor de uitgave en promotie van maar liefst 72 procent (omzet) van alle bekende consumentenmagazines voor de losse verkoop in de winkel. Denk aan de bladen van DPG Media, Keesing, Mood for Magazines en Hearst (bv. Linda, Quest, Vogue, Privé, etc). Daarmee is Aldipress een zeer belangrijke speler binnen de tijdschriftenmarkt en zijn er goede contacten met zowel uitgevers als retailers in zowel food, vakhandel als tabak. Aldipress is onderdeel van AMP/Bpost.

Het bedrijf ontzorgt klanten door het gehele logistieke proces vanaf de drukkerij tot aan de winkelvloer in goede banen te leiden. Ze verzorgen oplossingen voor onder meer assortiments- en oplagebeheer, schappresentaties en promoties. Per klant kijken ze hoe het assortiment het best op de lokale behoefte en doelgroepen afgestemd kan worden. Dat doen ze door alle beschikbare data scherp te analyseren en daarnaast ook veel eigen onderzoek te doen. Zo hebben ze afgelopen jaar een consumentenonderzoek uitgevoerd voor Generatie Z. Op deze manier ontwikkelt Aldipress zich tot hét kenniscentrum op het gebied van distributie en trade marketing.

Door geavanceerde forecasting methodes en kennis van consumentenbeïnvloeding kunnen uitgevers – samen met Aldipress – het optimale moment bepalen om maximaal resultaat te bereiken met een publicatie. Ook kan er ingespeeld worden op actualiteiten, waardoor bijzondere edities van bladen snel in de schappen verkrijgbaar kunnen zijn.

De missie van het bedrijf is om een sterk en toekomstbestendig distributiemodel voor magazines te creëren en behouden. Dat lukt door de organisatie intern steeds verder te professionaliseren en door nieuwe klanten aan te blijven trekken. Omdat er steeds minder gelezen wordt, is het van extra belang dat het winkelschap efficiënt is ingedeeld en er zo aantrekkelijk mogelijk uitziet.

Cultuur

Bij Aldipress werken ruim 25 medewerkers en heerst een familiegevoel, waardoor mensen er vaak lang met plezier blijven werken. De cultuur is er informeel en niet-hiërarchisch.

Lees ook het Werken bij Aldipress-interview met Sales Manager Pamela Muller.

Meer weten over of samenwerken met ons? Onze experts staan je graag te woord

2024 Copyright - People Select - Privacy statement