International Key Account Manager
Uitdaging
Uitbouwen van (internationale) accounts voor marktleider in raamdecoratie
De functie
Als International Key Account Manager zit het verkopen je in het bloed en kick je op het sluiten van goede deals. Je neemt het voortouw in het internationaal aantrekken van mooie, nieuwe klanten en weet de producten goed te verkopen. Je bent verantwoordelijk voor de relatie met een aantal belangrijke, bestaande nationale Key Accounts. Daarnaast besteed je ongeveer 30 procent van je tijd aan het proactief benaderen van nieuwe, internationale Key Accounts. Met jouw ondernemersgeest en echte salesmentaliteit weet je in eerste instantie vooral nieuwe klanten aan te trekken in Duitsland en later ook in Frankrijk, Zwitserland en overige landen. Voor bestaande klanten regel jij een optimale verkrijgbaarheid, zichtbaarheid en promotie van de producten. Nieuwe projecten begeleid je vakkundig en geduldig van conceptontwikkeling tot implementatie. Jij houdt de touwtjes stevig in handen en weet deuren te openen. De International Key Account Manager is analytisch stevig onderlegd. Je houdt ervan om een deel van je tijd op reis te zijn naar bestaande en nieuwe (inter)nationale klanten.
De kandidaat
Jij hebt een HBO werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar ervaring met (inter)nationaal accountmanagement. Een achtergrond binnen de FMCG heeft de voorkeur, maar is niet absoluut noodzakelijk. Jij spreekt en schrijft vloeiend Engels en Duits. Frans is een pre.