Vandemoortele Nederland B.V.

Updated 12 sep 2017
Shaping a tasty future

Vandemoortele Nederland is ‘shaping a tasty future’. Want redeneren ze: zonder eten kun je niet leven en is er geen gezelligheid. Passie en genot zit van oudsher in hun DNA ingebakken, waardoor ze het beste halen uit het ambachtelijke en inspiratie vinden in hun vakmanschap. Zo is Vandemoortele (VDM) uitgegroeid tot een toonaangevend voedingsmiddelenbedrijf in Europa, dat bouwt aan de categorieën diepgevroren bakkerijproducten en margarines, culinaire oliën en vetten.

Historie

Vandemoortele is een bedrijf met een lange traditie en een rijke historie, die begint in 1899. De eerste fabriek voor oliën en vetten is in het Belgische Izegem gestart door Constant Vandemoorele en zijn zoon Adhémar. Daar wordt in eerste instantie veevoer en zeep geproduceerd. Vanaf 1936 breidt het assortiment uit en wordt het maken van tafelolie steeds belangrijker. Inmiddels is het bedrijf het grootste niet-beurs genoteerde voedingsbedrijf in België met eigen vestigingen in twaalf Europese landen.

Smaak

Vandemoortele kent twee divisies: diepvries bakkerijproducten en olie, vetten en margarines. Het bedrijf ontwikkelt, produceert en levert een breed scala aan diepgevroren brood- en banketproducten, margarines, oliën en sauzen. Topkwaliteit en smaak zijn centrale uitgangspunten. De producten worden zowel verkocht aan de ambachtelijke bakkerijen als binnen foodservice en retail. Het hoofdkantoor zit sinds 2010 in Gent. In Nederland opereert VDM vanuit Zeewolde. Binnen de categorie olie, vetten en margarine is VDM in Nederland marktleider met frituurvet en –olie, zowel onder de merken Diamant en Remia als onder private label.

Private Label

De omzet is ongeveer 70 miljoen per jaar, waarvan 25 procent komt van de merken en het overgrote deel uit Private Label. Ze opereren in een complexe markt die de nodige uitdagingen kent door de trends in gezonde voeding. VDM is druk bezig met het herpositioneren van bestaande merken en private labels. De cultuur is no-nonsense, pragmatisch en open, de lijnen zijn kort.

 

Sales Manager
4+ jaar
Zeewolde | 12 sep
Apply Now
Close

Uitdaging

Combinatie van salesstrategie bepalen, mooie key accounts, productontwikkeling en leidinggeven bij internationale voedingsmiddelenproducent.

De functie

Als Sales Manager Retail ben je eindverantwoordelijk voor de totale sales en salesstrategie voor de Nederlandse retailmarkt. Daarnaast doe je zelf key accounts als Albert Heijn en Lidl en geef je leiding aan twee Account Managers. Jij bepaalt zelfstandig de doelstellingen en prioriteiten en weet samen met het commerciële team successen te boeken en de samenwerking met de retailers uit te bouwen.

Ruime Private Label ervaring in een organisatie met een eigen productielocatie en expertise in de Nederlandse food retail is noodzakelijk. Samen met de klanten ga je in deze rol namelijk zorgen voor frisse nieuwe en marktgerichte producten, zoals voor het Albert Heijn huismerk. Jij bent een nuchtere aanpakker die het leuk vindt om Vandemoortele’s plek te verstevigen in een complex speelveld.

Naast je kennis en ervaring, is je persoonlijkheid van cruciaal belang om deze positie goed in te kunnen vullen en VDM verder te helpen in het verstevigen van haar positie. Jij neemt initiatief, durft kritisch te denken en onderneemt wat nodig is. Je bent gedreven om je werk goed te doen en een stap extra te zetten. Je hebt een hoog energieniveau want er wordt hard gewerkt bij VDM. Je bent no-nonsense en hebt een hands-on mentaliteit.

De kandidaat

Minimaal 4 jaar saleservaring in FMCG met daarbij ruime ervaring met Private Label in een productieomgeving. Leidinggevende ambities en capaciteiten. Pragmatisch en gedreven.