Rude Health

Updated 07 nov 2017
Onbewerkte en eerlijke ingrediënten

De allerlekkerste muesli ter wereld maken. Eentje met alleen maar onbewerkte en eerlijke ingrediënten. Met die droom beginnen stuntpiloot Nick en marketeer Camilla Barnard in 2005 aan het ontwikkelen van een recept voor The Ultimate Muesli. Gewoon in hun eigen keuken en met hulp van hun buren. Die hebben – net als het Britse echtpaar – genoeg van alle ontbijtproducten die claimen gezond en biologisch te zijn, maar stiekem toch allerlei suikers en andere toevoegingen bevatten.

Nigella

Vrienden en familie helpen mee met proeven en na een paar maanden finetunen is het tijd om het eindproduct onder de merknaam Rude Health te verkopen aan delicatessenzaakjes en natuurvoedingswinkels in hun Londense buurt. Een gouden greep, want al snel ontdekt Nigella Lawson de muesli en stromen de bestellingen binnen. De Barnards zitten intussen niet stil en breiden hun assortiment uit met liefdevol gecreëerde pappen, ontbijtgranen en granola’s. Want ook die producten kunnen gezonder en beter vinden ze. Gedreven door hun droom brengt Rude Health elk jaar wel een nieuwe productlijn uit. Vanaf 2013 zijn dat ook drinks, biologische alternatieven voor melk, zoals kokos- en cashewdrinks.

Droom

De droom om mensen beter te laten eten is nog steeds de basis van het bedrijf. Rude Health gebruikt alleen natuurlijke, ongeraffineerde ingrediënten van de boom of uit het veld en alles draait om smaak. Hun stelregel is dat eten gemaakt moet zijn van eten – zonder verdikkingsmiddelen, smaakmakers of andere toevoegingen. “Als je goed eet, voel je je fantastisch. Zo simpel is het,” aldus Nick Barnard. Met constante innovaties en nieuwe concepten claimt het bedrijf een plek in steeds meer winkelschappen, zodat meer en meer mensen kennismaken met hun natuurlijke productportfolio.

Nederland

Het hoofdkantoor van Rude Health zit in Londen en sinds enkele jaren is in Nederland een compact team bezig met de verkoop in Nederland en daarbuiten. De producten worden verkocht bij onder meer Albert Heijn, Marqt, Holland & Barrett en natuurvoedingszaken. Dat Nederlandse kantoor is er trouwens organisch bijgekomen, omdat Rude Health op zoek ging naar een distributeur in Nederland en tijdens die zoektocht kennismaakte met Karlijn Audenaerde. Zij gelooft zodanig in het bedrijf dat ze de oprichters weet te verleiden een lokale vestiging te starten van waaruit de plannen voor internationale marktuitbreiding vorm krijgen.

Key Account Manager
4+ jaar
Naarden | 08 sep
Apply Now
Close

Uitdaging

Sales mogelijkheden in Nederland en daarbuiten uitbouwen voor Britse producent van natuurlijke voeding.

De functie

De Key Account Manager die Rude Health zoekt is bewust bezig met gezonde voeding, kent de Nederlandse retailmarkt en weet de relaties met bestaande en nieuwe klanten verder te ontwikkelen. Jij bent ondernemend en professioneel en draagt graag de verantwoordelijkheid voor het uitbouwen van de Nederlandse markt. Op termijn komt daar de Belgische bij. Met het ontwikkelen van nieuwe salesmogelijkheden als derde aandachtspunt biedt het bedrijf een gevarieerde salesfunctie met een internationaal tintje. Je hebt voldoende kennis van marketing om mee te denken over geschikte concepten.

Jij ontwikkelt vanuit je feeling met gezonde producten een strategie om het continu vernieuwde en innovatieve assortiment bij je klanten onder de aandacht te brengen en bepaalt welke nieuwe paden je daarbij wilt inslaan. Sales ervaring in FMCG is noodzakelijk, waarbij retail ervaring handig is. Maar belangrijker is dat jij als foodie gelooft in de producten en zo bruggen weet te slaan naar je klanten. Je handelt resultaatgericht en ziet het als hoofddoel dat zoveel mogelijk mensen kennismaken met de natuurlijke producten en concepten van Rude Health. Actuele marktkennis en creatieve (marketing)ideeën helpen je om te zorgen voor die groei.

Je geeft leiding aan een Brand Manager en een Junior Account Manager waarmee je een hecht team vormt dat gedreven is om de markt te verrassen met de nieuwe concepten.

De kandidaat

Minstens 4 jaar relevante saleservaring, bij voorkeur met retailklanten in de FMCG. Kennis van/affiniteit met marketing. Ondernemerschap in combinatie met een passie voor natuurlijke voeding is een grote plus. Communicatief sterk. Minimaal HBO opleiding. Goede beheersing van het Nederlands en Engels.