Koninklijke Peijnenburg B.V.

Updated 06 sep 2017
Verrassend lekker. Elke dag. Elk moment.

Over Koninklijke Peijnenburg B.V.

De felrode verpakking van Koninklijke Peijnenburg is al ruim 130 jaar een opvallende verschijning op de ontbijttafel. Daarin zit een malse, traditioneel bereide ontbijtkoek die elke dag opnieuw met passie gemaakt wordt. Betrokken bakkers houden de kwaliteit en smaak in de gaten, zodat de smaak toen, nu en morgen verrassend lekker is en blijft. In deze categorie is het bedrijf al jarenlang de onbetwiste marktleider. In de loop der jaren is Koninklijke Peijnenburg ook actief geworden in andere categorieën.

Nederlandse roots

Het verhaal van Koninklijke Peijnenburg begint in 1883 als bakker Harry Peijnenburg een bakkerij en winkel opent in het Brabantse Geldrop. Zoals elke bakker in die tijd werkt hij in de vroege ochtenduren aan beschuit, brood, koek en banket. Overdag verkopen hij en zijn vrouw de versgebakken producten in de winkel. En wie niet naar de winkel kan komen, krijgt de verse waar aan huis geleverd. De ontbijtkoek verwerft een cruciaal plekje in het assortiment. Sinds die tijd is Koninklijke Peijnenburg gestaag gegroeid en inmiddels maakt het onderdeel uit van het internationale Lotus Bakeries.

Medewerkers centraal

Koninklijke Peijnenburg is een platte organisatie met een informele, open en no-nonsense mentaliteit. Het bedrijf hecht veel waarde aan ontwikkeling en groei van hun medewerkers en zoekt ambitieuze en ondernemende medewerkers die betrokken zijn bij de ontwikkeling van het bedrijf. Het bedrijf leidt graag intern op, waardoor de organisatie een variëteit aan interne doorstroommogelijkheden biedt.

Potentieel

Algemeen Directeur René Groen: “Wij nemen niet per se mensen aan die al direct een bepaalde functie kunnen doen, maar liever mensen die het potentieel en de ambitie hebben om zichzelf én het bedrijf beter te maken. Mensen die nog stappen kunnen maken. Daarom selecteren wij streng aan de poort en zijn er daarna veel mogelijkheden om intern door te groeien. Zo bouwen we aan het beste team.”

Key Account Manager
3+ jaar
Geldrop | 06 sep
Apply Now
Close

Uitdaging

Creatieve salesfunctie bij ondernemende, innovatieve organisatie.

De functie

Als Key Account Manager zorg je voor maximaal resultaat bij een aantal bekende retailers. Jij realiseert het marketing- en verkoopbeleid, bepaalt de strategie en verleidt je accounts met nieuwe creatieve productideeën. Met je focusproducten ben je jaarlijks omzetverantwoordelijk voor een flink aandeel van de omzet.

Peijnenburg zoekt een energieke, analytische en ondernemende Key Account Manager met een positieve mindset en uitstekende projectmanagementvaardigheden. Die zet je in om je klanten te verrassen en overtuigen met nieuwe concepten en innovaties, die perfect aansluiten bij de laatste trends. Jouw enthousiasme werkt ook intern aanstekelijk, zodat de afdelingen R & D en de bakkerijen je initiatieven met plezier adopteren en tot een succes maken. Jij bent de verbindende factor in projectteams en zorgt dat alles van de receptuur tot het productieproces tot aan de daadwerkelijke uitrol tot in de puntjes geregeld is.

Als Key Account Manager investeer je volop in relatiebeheer, zowel intern als extern. Ervaring in sales of marketing aan fabrikantzijde, of retail is relevant, maar belangrijker is dat je de juiste drive hebt, proactief bent en snapt wat de klanten willen. Jij bent scherp op kansen en mogelijkheden en gedijt in een vrije rol waar je zelf structuur aanbrengt in je werk. De Key Account Manager stuurt een Assistent Account Manager aan.

 

De kandidaat

3-5 jaar ervaring relevante, commerciële werkervaring, liefst aan fabrikantzijde in FMCG, maar retail is ook mogelijk. Sales en/of marketing ervaring is belangrijk. Kennis van het Nederlandse retail landschap en projectmanagement is noodzakelijk. Uitstekende beheersing van het Nederlands en Engels.