https://peopleselect.nl/inspiratie/de-rol-van-archetypes-voor-het-bouwen-van-merken/
People Select

De rol van archetypes voor het bouwen van merken

-

Een archetype is een gedragspatroon waarmee je jezelf en anderen beter kunt begrijpen.  Het idee van het archetype komt van de filosoof Plato en vormt de basis voor de analyses van psychiater Carl Jung. Hij onderscheidt 12 archetypes die je kunt toekennen aan mensen of aan organisaties. Elk archetype vertegenwoordigt een bepaalde betekenis en roept een specifieke emotie op. Ze geven antwoord op vragen zoals: wie ben je? Waarom doe je wat je doet? En wat heb je te vertellen?

Lees hier meer over archetypes in relatie tot merken.

Op de website www.archetypes.com kun je er daarnaast ook nog achter komen welk archetype je zelf bent. Ben je benieuwd of je een Caregiver, Intellectual, Visionary, Athlete of Rebel bent? En wat dit dan over jou zegt?

 

© 2018 People Select - Dorpsstraat 74 3732 HK De Bilt - info@peopleselect.nl - 030 63 739 04