local_offer Interview

Interview met Jeroen Lubbers – SCOUPY

CCO SCOUPY
november 2016

Josceline Bogaers is columniste van FoodPersonality en wisselt de Aan tafel- rubriek maandelijks met Evelyn Günther. Josceline interviewt managers uit de FMCG over hun visie op leiderschap, hun dromen en hun ergernissen. Dit keer: Jeroen Lubbers, CCO bij SCOUPY.

"Soms kun je me beter niet vragen wat ik ervan vind."

Wie of wat zijn jouw inspiratiebronnen?
Dat kan in kleine dingen zitten: dat je met je salesteam gaat kijken hoe we iets gaan oplossen, en dat het dan lukt. Ik was laatst bij een lezing van Steven van Belleghem over marketing in de toekomst en welke rol kunstmatige intelligentie en robotics gaan hebben. Zeer inspirerend, zoiets zet me aan om nog sneller te gaan. Dan denk ik: ‘Misschien moeten we nog radicaler worden.’ Maar het gevaar is dat je dan het contact met je klant kwijt raakt.

Jullie bedrijf groeit snel. Wat zou je achteraf gezien anders doen?
Het is een cliché, maar ik zou meer moeten genieten. We zijn zo snel gegaan dat we eigenlijk niet eens goed gevierd hebben dat we nu samen zijn als team. Ik zou af en toe langer bij momenten willen stilstaan. En: groter denken. We staan nu op een kruispunt en moeten groot denken over waar we heen willen.

Waar komt jouw ondernemersdrang vandaan?
Als kind wilde ik alles al anders doen en altijd winnen. Handelen zit ook echt in mijn bloed. Op het schoolplein verdiende ik mijn geld met handelen in voetbalplaatjes. Mijn ouders hebben me altijd in mijn ideeën gesteund. Zo heb ik op mijn dertiende van mijn spaargeld een mobiele bar gekocht en opgeknapt om hem daarna voor veel meer geld door te verkopen. Dat lieten ze me doen. Het is jouw spaargeld, zeiden ze dan.

Wat doe jij over tien jaar?
Dat weet ik niet. Ik heb een mooie reis met SCOUPY voor de boeg. Ik blijf wel ondernemer, want ik vrees dat ik te vrijgevochten ben om nog in loondienst te gaan. Mij vast in dienst nemen raad ik niemand aan. Ik zou hierna misschien wel iets met 3D-printers of zelfrijdende auto’s willen doen. Ik denk dat ik wel in de technische hoek blijf, omdat daar veel gaat gebeuren. Maar ik heb ook een passie voor FMCG, daar ben ik echt in opgegroeid na mijn studie. Ik hou van consumentencontacten en customer journeys. De FMCG is vrij traditioneel op het gebied van digitalisering en nieuwe technieken, maar dat zal over tien jaar wel anders zijn. Ik vind het mooi om daar betrokken bij te zijn.

Hoe combineer jij werk en privé?
Ik heb twee jonge kinderen en een vriendin die ook onderneemt, dus het is een drukke boel. Het zijn wel tropenjaren. Twee dagen na de geboorte van de jongste, bijvoorbeeld, begonnen de onderhandelingen met Sanoma. Maar het is ook een gezellige periode. Ik vind het heel leuk om veel bij mijn kinderen te zijn en draag mijn steentje bij in het huishouden. ’s Avonds werk ik vaak door, maar eet ik wel mee. Of ik zorg er ’s ochtends voor dat ze onder de pannen zijn. Als je het samen maar goed regelt, kan er een hoop. Ik haal veel plezier en geluk uit mijn gezin.

2024 Copyright - People Select - Privacy statement